czwartek, 3 października 2013

Nazbierało się trochę nowości

Jeszcze chwilowy powrót do wakacji.

Bardzo mi się podobało Roztocze. Zamościem jestem po prostu zauroczona. Wrażenie wzmocniło odkrycie Asi - smażone na maśle rydze - pycha ...


Kilka miejsc, które każdy turysta, który tam jedzie powinien obowiązkowo odwiedzić.

W Tomaszowie przepiękny drewniany kościół i będąca w trakcie renowacji cerkiew.


W Krasnobrodzie serdecznie polecam kapliczki na wodzie. Niestety chwilowo nie odnalazłam zdjęcia jak piliśmy wodę ze świętego źródełka, ale jak odnajdę załączę.

W Hrubieszowie obowiązkowym punktem do zwiedzenia jest pięknie odrestaurowana przepięknie synagoga. 


W Zwierzyńcu koniecznym punktem jest staw Echo. W okolicy koniki, które były już w poprzednim wpisie.

Gorąco polecam te i inne miejsca na Roztoczu. Warto tam się wybrać. Tam czas całkiem inaczej płynie.


Po powrocie też się działo.

Mieliśmy jarski konkurs dobroci ogrodowych - głównie przetworów, soków, chleba, wspaniałych innych smakowitych rzeczy.
Ja wystawiłam swoją fasolkę szparagową w pomidorach, chutney śliwkowy, ogórki kiszone i nalewkę pigwową.






Kulminacją dla mnie był Jarfest. Miało być jak zawsze w namiotach wojskowych, ale niestety ze względu na chłodne noce zdecydowałam, że robimy w domu. 

Zaczęliśmy tak


Później było oficjalne otwarcie, które niektórzy filmowali ale zdjęć u siebie na kompie nie mam.

A później to się tak potoczyło



A menu w tym roku było następujące:

Dania ciepłe z kuchni polowej serwowane: 

Barszcz ukraiński
Wolno pieczona wieprzowina (Pulled pork) – do tego potrzebny jest dobry sos i bardzo dobre pieczywo
Grilowane cienkie białe kiełbaski

Dania na zimno:

Sałatka ziemniaczana
Precle
Sałatka jarzynowa
Sałatka śledziowa
Humus
Karp wędzony
Ogórki kiszone
Papryka
Pieczywo
Pieczony drób 


Ciasta różne

Piwo Kuby
Piwo kupione



Może o czymś zapomniałam ale było istotnie bardzo pysznie.

Ja jestem edycją tegoroczną zachwycona. Była pod hasłem Jarfest Gut.

Dziękuję wszystkim, którzy uczestniczyli, a Ci którzy nie mogli lub nie chcieli być z nami niech zazdroszczą. W przyszłym roku następna edycja. Mam nadzieję, że będziemy jeszcze lepiej się bawić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz